سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروتز سینه ( بزرگ کردن سینه )

بزرگ کردÙ? سÛ?Ù?Ù?

 

 

اگر تمایل به انجام پروتز سینه دارید؛ توصیه می شود حتما به متخصین با تجربه در این حوزه مراجعه کنید . 

جراح متخصص ماهر علاوه بر اینکه به خوبی می داند چگونه پروتز را به بهترین شکل در بدن شما جای دهد، بهترین نوع پروتز را به شما توصیه خواهد کرد . 

 

علاوه بر این نحوه درست مراقبت های بعد از عمل را به شما آموزش خواهد داد. 

 

بعد از جراحی پروتز سینه توصیه می شود همسرتان یا یکی از نزدیکان در کنارتان باشند و از شما مراقبت کنند.

پروتز سینه ( بزرگ کردن سینه )

هر ساله تعداد زیادی از زنان در سرتاسر دنیا، عمل جراحی پروتز سینه را برای بزرگ کردن سینه انجام می دهند و این در حالیست که جراحی پروتز شایعترین عمل جراحی زیبایی روی سینه ها می باشد. بر طبق تحقیقات انجام شده رضایت بیماران بعد از انجام این عمل بسیار بالا بوده و جراحی پروتز سینه علاوه بر افزایش اعتماد به نفس فرد، باعث بهبود روابط زناشویی وی نیز می گردد .

 

آمار و ارقام انجام جراحی پروتز سینه در دنیا

در آمریکا در مقایسه با سال 1992 میزان عمل جراحی بزرگ کردن سینه تا سال 2007 ، 476 درصد افزایش داشته است که بعد از عمل لیپوساکشن شایعترین عمل زیبایی انجام شده در این کشور بوده است و در سال 2009 نیز جراحی پروتز سینه ، شایعترین عمل زیبایی انجام شده در آمریکا شد و اعمال جراحی شایع مانند لیپوساکشن ، رینوپلاستی و آبدومینوپلاستی را پشت سر گذاشت.

 

در چه مواردی از پروتز سینه ( جراحی بزرگ کردن سینه ) استفاده می شود ؟

تمایل شخص برای بزرگ کردن سینه و یا تغییر سایز اندازه سینه

اصلاح ناهنجاریهای مادرزادی سینه که در آن یک یاهر دو سینه رشد کافی نداشته است

اصلاح تفاوت اندازه سینه ها

اصلاح کاهش سایز سینه به دلیل حاملگی ، شیردهی یا تغییرات وزنی شدید

بازسازی سینه به دلیل جراحی مانند سرطان سینه یا تروما

بهترین زمان عمل جراحی پروتز سینه ( بزرگ کردن سینه ) چه زمانی است ؟

برا ی انجام عمل جراحی پروتز سینه ( بزرگ کردن سینه ) محدودیت سنی بخصوصی وجود ندارد اما نکات مهمی که بایستی در این خصوص رعایت شوند اینست که فرد بایستی کاندیدای خوبی برای عمل بوده و وضعیت سلامتی فرد و الاستیسیته (انعطاف پذیری) پوست مناسب انجام این عمل باشد. باید توجه داشت که زمان مناسب برای انجام عمل پروتز حداقل 7 تا 8 سال از شروع اولین قاعدگی است به طوری که اندازه سینه ها حداقل برای مدت 2 سال ثابت مانده باشد.

 

 

در چه سنی مجاز است؟

بر طبق آخرین دستورالعملها و توصیه های سازمان غذا و داروی آمریکا FDA، استفاده از پروتزهای آب نمکی از سال 2000 به بعد برای افراد بالاتر از 18 سال و پروتزهای ژلی از سال 2006 به بعد برای افراد بالاتر از 22 سال برای عمل جراحی پروتز مجاز اعلام شده است .

 

موارد منع انجام جراحی پروتز برای بزرگ کردن سینه کدامند ؟

زنانی که سرطان سینه درمان نشده دارند

در صورت وجود عفونت فعال درهر نقطه ای از بدن

افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند ( شامل افرادی که تحت شیمی درمانی هستند یا در حال درمان با داروهای سرکوب کننده دستگاه ایمنی بدن میباشند)

افرادی که دچار اختلال انعقادی خون و یا اختلال در ترمیم زخم هستند.

در افرادی که خون رسانی به بافت سینه در اثر اعمال جراحی دیگر و یا انجام رادیو تراپی کاهش یافته باشد.

افراد زیر سن زیر 18 سال (در صورتی که هدف از جراحی پروتز سینه در آنها صرفا بزرگ کردن سینه باشد)

زنان باردار یا شیرده

بزرگ کردÙ? سÛ?Ù?Ù?
بزرگ کردن سینه
در حال حاضر به صورت عمده دو نوع پروتز برای بزرگ کردن سینه  وجود دارد :
پروتز آب نمکی ( سالین)
پروتز ژلی ( سیلیکونی)
جدار هر دو نوع پروتز از سیلیکون غیر قابل نفوذ ساخته شده اما وقتی به نوع پروتز آب نمکی یا ژلی اشاره می شود منظور موادی است که پروتز توسط آن پر شده است . بطور معمول پروتزهای آب نمکی پس از قراردادن در محل با سرم نمکی (سالین) پر می شوند ( البته انواع پروتزهای از پیش پر شده نیز وجود دارند) در حالی که پروتزهای ژلی از قبل با سیلیکون پر شده اند. در خصوص ظاهر و شکل پروتز باید گفت که پروتزهای آب نمکی سفت ترند و پروتزهای ژلی شکل طبیعی تری ایجاد می کنند.
جدار هر دو نوع پروتز از سیلیکون غیر قابل نفوذ ساخته شده اما وقتی به نوع پروتز آب نمکی یا ژلی اشاره می شود منظور موادی است که پروتز توسط آن پر شده است . بطور معمول پروتزهای آب نمکی پس از قراردادن در محل با سرم نمکی (سالین) پر می شوند ( البته انواع پروتزهای از پیش پر شده نیز وجود دارند) در حالی که پروتزهای ژلی از قبل با سیلیکون پر شده اند. در خصوص ظاهر و شکل پروتز باید گفت که پروتزهای آب نمکی سفت ترند و پروتزهای ژلی شکل طبیعی تری ایجاد می کنند.
محل برش ها در جراحی پروتز سینه ( بزرگ کردن سینه ) چگونه است ؟
از طریق چین زیر سینه که عمومی ترین نوع برش مورد استفاده جراحان است است.
از طریق برش اطراف هاله برای زمانهایی که لیفت همزمان انجام می شود .
از ناحیه زیر بغل
از طریق ناف به نحوی که با آندوسکوپ انجام می شود . یکی از محدودیت های این روش این است که در این برش فقط می توان از پروتز آب نمکی استفاده کرد .
در بیمارانی که آبدومینوپلاستی (جراحی پلاستیک شکم) می شوند می توان پروتز را از طریق برش شکم پروتز در قفسه سینه وارد که اما این روش به ندرت مورد استفاده جراحان قرار می گیرد.
اندازه برش ها در جراحی پروتز سینه ( بزرگ کردن سینه ) در مورد پروتزهای آب نمکی بین 3 تا4 سانتی متر است و در مورد پروتزهای ژله ای 4 تا 6 سانتیمتر است.
عوامل موثر در انتخاب سایز پروتز سینه ( بزرگ کردن سینه ) کدامند؟
ابعاد خارجی سینه
ضخامت بافت نرم
خصوصیات عمومی سینه و عواملی مانند نوع پوست ، سن، قد ، وزن ، عرض شانه ، قفسه سینه ، لگن و باسن
تمایلات بیمار در خصوص اندازه پروتز
تشخیص و صلاحدید جراح
پهنا یا عرض سینه
آیا روشی برای طبقه بندی میزان شلی بافت سینه وجود دارد؟
اگر فاصله نوک سینه تا چین زیر سینه در حالت عادی و در حالتی که نوک به میزان حداکثر به سمت بالا کشیده می شود، اندازه گیری شود . برای تشخیص شلی سینه می توان تفاوت این دو مقدار را به صورت زیر بررسی کرد .
اگر مقدار تفاوت از صفر تا 2 سانتی متر باشد ، سینه ها سفت هستند.
اگر این مقدار بین 3 سانتی متر تا 5 سانتی متر باشد ، سینه ها نسبتا متراکم هستند.
اگر این مقدار بیش از 5 سانتی متر باشد سینه ها شل هستند.
برای گروه اول برای بزرگ کردن سینه از پروتزهایی با برآمدگی کمتر استفاده میشود تا نتایج طبیعی تری بدست آید و در گروه سوم برای بزرگ کردن سینه از پروتزهایی با برجستگی بیشتر استفاده میشود تا به بالا کشیدن و جلوتر قرار گرفتن نوک و هاله سینه کمک شود.