سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاندیداهای رینوپلاستی یا جراحی بینی چه کسانی هستند؟!

 

تصمیم به انجام جراحی بینی یا رینوپلاستی یک تصمیم بسیار شخصی است.

یعنی زمانی این عمل را انجام دهید که خودتان تمایل به این کار دارید نه به دلیل خواسته ها و نظرات دیگران و ...

 

چه کسی کاندید خوبی برای رینوپلاستی است؟

 

کاندید خوبی برای رینوپلاستی هستید اگر:

 

     رشد چهره شما کامل شده باشد.

     از لحاظ جسمی سالم باشید.

     سیگار نکشید.

     دید مثبت و اهداف واقع بینانه ای داشته باشید.

بهبودی پس از جراحی بینی

 

در طی بهبود رینوپلاستی، ممکن است در داخل بینی یک تکه باند قرار داده شود و در خارج از بینی هم پس از گچ، چسب بینی استفاده شود.

در حالی که تورم اولیه در عرض چند هفته کاهش می یابد، اما ممکن است مابقی ورم بینی تان تا حتی یکسال طول بکشد . 

در طی این مدت شما ممکن است تغییرات تدریجی ای هم در بینی تان مشاهده کنید.

 

به توصیه های جراح تان در خصوص مراقبت های بعد از عمل به خوبی گوش کنید.

دستورالعمل های خاصی در این خصوص ارائه می شود که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

-      مراقبت های مخصوص بینی 

-      تجویز داروهایی برای کمک به بهبودی و کاهش احتمال ابتلا به عفونت

     - زمان مراجعه های بعدی

خودتان نیز مطمئن شوید که از جراح بینی تان در مورد بعد از عمل تان سوالات لازم را پرسیده اید:

 

     چه داروهایی بعد از جراحی تجویز می شود؟

     دستورالعمل مصرف داروهایتان به چه صورت است؟

     چه زمانی گچ وچسب بینی به طور کامل حذف خواهد شد؟ 

     آیا بخیه هایتان کشیدنی است؟ اگر بله ؛ چه زمانی باید برای کشیدن بخیه ها مراجعه   کنید؟

     چه زمانی  می توانم فعالیت عادی و ورزش را از سر بگیرم؟

     تا چه زمانی بایستی استراحت کنم؟

جراحÛ? زÛ?باÛ?Û? بÛ?Ù?Û?
جراحی بینی
جراحی زیبایی بینی
جراحی بینی ( رینوپلاستی ) چیست
جراحی بینی یا رینوپلاستی یکی از رایج ترین و مهمترین جراحی ها در حوزه زیبایی محسوب میشود. جراحی بینی برای زیباسازی ظاهر بینی و یا بهبود عملکرد بینی و یا برطرف ساختن نواقص بینی انجام میشود. جراحی بینی در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد اما در برخی نقاط دنیا به دلایل ویژگی های قومی و ژنتیکی و یا فرهنگی واجتماعی ، تقاضای بیشتری برای عمل زیبایی بینی وجود دارد. جراحی بینی یا رینوپلاستی بسته به افراد مختلف ، میتواند منجر به کوچک یا بزرگ شدن اندازه بینی ، تغییر شکل بینی ، پهن تر یا باریک تر شدن نوک بینی و یا تغییر ارتفاع یا طول بینی منجر گردد.
انواع روشهای جراحی بینی
برای انجام جراحی بینی تیغ جراح باید به زیر پوست برود تا بتواند روی اسکلت بینی تعییرات لازم را انجام دهد و جراح با پوست بینی کاری ندارد. برای دسترسی به زیر پوست دو روش وجود دارد :
جراحی بینی به روش بسته :
در جراحی بینی به روش بسته همه برشهای جراحی در داخل بینی قرار گرفته و هیچ برش قابل مشاهده ای روی پوست بینی دیده نمیشود. بعد از برش ، پوست بینی به صورت محدود از اسکلت استخوانی ، غضروفی زیر خود جدا شده و بوسیله ابزار مخصوص بالا نگه داشته میشود تا جراح بتواند تغییرات لازم را انجام دهد. اشکال این روش این است که دید جراح محدود است و در نتیجه قدرت مانور جراح برای تراشیدن و شکل دادن کمتر است. اما مزیت این روش اینست که هیچ برشی روی پوست بینی وجود ندارد و زمان عمل و نیز تورم بعد از عمل کمتر است. روش بسته برای موارد ساده تر مثل برداشتن قوز بینی و جمع کردن معمول نوک بینی، استفاده می شود.
جراحی بینی به روش باز :
در روش باز یک برش بر روی دیواره وسط بینی یا ناحیه کلوملا ایجاد میگردد و پوست از اسکلت زیری جدا شده و کاملا بالا زده میشود. بدین ترتیب جراح دید بسیار بهتری به آناتومی بینی و اشکالات موجود خواهد داشت و میتواند تغییرات پیچیده تری را اعمال کند. در این روش امکان اصلاح غیر قرینگی ها ،قرار دادن و ثابت کردن پیوندهای غضروفی و سایر تکنیک های جراحی بینی مدرن امکان پذیر است. در کل جراحی بینی به روش باز طرفداران بیشتری دارد زیرا انتظارات بیماران را بیشتر برآورده می کند.
بهترین نتایج در جراحی بینی
در کسب بهترین نتایج در عمل جراحی زیبایی بینی عوامل زیر می تواند به عنوان عوامل کلیدی در موفقیت عمل بینی مطرح باشد.
نوع بینی : معمولا دو نوع بینی استخوانی و گوشتی در افراد دیده میشود . نتیجه عمل در بینی های استخوانی بسیار بهتر از بینی های گوشتی میباشد. در مجموع سه بافت استخوان ، غضروف و پوست بینی عوامل تاثیر گذار بر روی عمل جراحی بینی هستند. به عنوان مثال پوست ضخیم و چربی موجود در بینی های گوشتی اجازه کوچک کردن زیاد را به جراح نمیدهد.
تکنیک جراح : مهمترین عامل در زیبایی جراحی بینی به جراح و تکنیکهای جراحی وی و از همه مهمتر به تجربه جراح بستگی دارد. یک جراح با تجربه میتواند با بکارگیری تکنیکهای مناسب بهترین نتیجه را در جراحی بینی بدست آورد.
مراقبت های پس از عمل جراحی بینی : این عامل عمدتا به خود فرد بستگی دارد. تمامی توصیه های لازم بعد از عمل جراحی بینی توسط پزشک به بیمار به صورت مکتوب گفته خواهد شد .اجرای دقیق این توصیه ها و مراجعات لازم به پزشک معالج ، تاثیر مهمی در رسیدن به نتیجه دلخواه را دارد.
باید یادآور شد که علاوه بر سه عامل فوق آگاهی فرد از جراحی بینی و محدودیت های آن و نوع انتظار فرد از این جراحی ، تاثیر مهمی در رسیدن به نتیجه دلخواه را خواهد داشت.